Laagste prijs

De allerlaagste prijs

Ik weet dat heel veel bedrijven beloven de allerlaagste prijs te rekenen voor webhosting. Natuurlijk ga ik op onderzoek uit bij de concurent, en het verbaast mij telkens weer hoe slim deze bedrijven zijn met het lokken van nieuwe klanten. Nou ja, slim. Veel van deze (zelfs hele grote bedrijven), zijn binnen de kortste keren weer verdwenen. Dat is wel logisch, als klanten een leuke prijs betalen, en een jaar later blijkt de prijs enorm omhoog te gaan, haken er veel af. Vaak hebben ze nog problemen om weg te gaan ook omdat ze worden tegengewerkt. Ik ga hier geen namen noemen, maar het zijn hele bekende bedrijven die dit soort gemene truukjes uithalen. Hosting voor 1 euro per maand, klinkt super. Maar wat kost die hosting een jaar later? Wel eens naar gekeken?  Bij mij is het simpel, u betaald een afgesproken prijs, en een jaar later betaald u wederom dezelfde prijs. Geen addertjes onder het gras. Ik heb in de periode dat ik besta slechts één keer een prijs moeten aanpassen, en dat was van een .com domein omdat de dollarkoers heel snel veranderde. Als er een prijsverhoging zou komen, is dat te danken aan wisselkoersen, tariefwijziginen van de registars zelf (daar waar de domeinamen worden beheerd), of inflatie. Maar ik probeer de prijzen zo continu mogelijk te houden. En tot op heden is mij dat aardig gelukt.

Hoe kan ik nu de allerlaagste prijs bieden? Dit is niet zo heel moeilijk. Ik heb geen duur kantoor gebouw, hoef geen luxe auto te rijden, geen overbodig personeel in dienst. En zeker geen dure reclame campagnes te voeren. Ik hoop dat mijn klanten zo tevreden zijn, dat ze uit zichzelf (mond-op-mond) reclame gaan maken voor mij. Als ik extra geld overhoud dat gebruik ik dat om te investeren in de apparatuur, en verbindingen enz....

Hoe weet u zeker (en ik), dat u de allerlaagste prijs betaald? Daar heb ik een simpele oplossing voor. Stuur mij de factuur van uw huidige webhost en ik kijk of ik onder die prijs met minstens dezelfde features doorkan. Tot op heden is mij dat steeds gelukt. Daarnaast word u in principe lid van mijn "familie" van klanten. U bent bij mij niet zomaar een nummer, maar een zeer gewaardeerde klant waar ik enorm zuinig op ben.